Opdag vores tre alternativer for at sælge eller bytte dit premiumur hos os:
Det bedste tilbud for dit ur,
men det tager lidt længere tid at få
betalingen end ved de andre alternativer,
da du først bliver betalt efter salget.
1. Udfyld formularen med personlige data og oplysninger om dit ur. Vores urspecialist vil kontakte dig for yderligere information inden for 2-3 hverdage, og vil derefter give en ca. pris, hvis dit ur accepteres.
2. Send dit ur til os med forsikret og sikker fragt, hvilket vi står for.
3. Vi fotograferer, beskriver og lægger dit ur på vores hjemmeside.
4. Du vil blive refunderet til din bank- eller kundekonto inden for 30 dage, efter at uret er solgt.
Næst bedste tilbud
hvor du kan bytte mod et brugt
eller nyt ur fra vores sortiment.
1. Udfyld formularen med dine personlige oplysninger samt info om dit ur.
2. Vores urspecialist booker et digitalt møde, hvor du diskuterer byttet og eventuel forskel, normalt inden for 2 hverdage.
3. Du sender dit ur med forsikret og sikker fragt, hvilket vi står for.
4. Vi sender dit nye ur umiddelbart efter, at vi har modtaget og kontrolleret erstatningen med et godkendt resultat. Normalt tager dette omkring 5-7 arbejdsdage.
Laveste tilbud for dit ur,
1. Udfyld formularen med dine personlige oplysninger samt infor om dit ur.
2. Vores urspecialist booker et digitalt møde, eller giver et forslag på mail, hvor vi kommer med et bud på uret, normalt inden for 2 hverdage.
3. Du sender dit ur med forsikret og sikker fragt, hvilket vi står for.
4. Du får pengene sat ind på din bank- eller kundekonto umiddelbart efter, at vi har modtaget og tjekket dit ur med godkendte resultater. Normalt tager dette omkring 5-7 arbejdsdage.
Vi sigter efter at levere et tidløst udvalg, og køber blot fra kendte varemærker og ikoniske modeller, for at gøre det muligt for vores kunder at foretage investeringer, som vi tror vil holde. Vi accepterer i øjeblikket kun ure fra varemærker i den følgende liste: Rolex, Omega, Tudor, Cartier, Jaeger LeCoultre, Breitling, IWC, Panerai, Bremont, Sjöö Sandström og Sinn. Vi tilstræber et højt niveau i vores afdeling med pre-owned og vintage ure, og er derfor nødt til at takke nej til ure og modeller, der ikke holder en høj nok standard til videresalg i afdelingen, og/eller som vi ikke er i stand til at kontrollere ordentligt. Bemærk, at vi også har et maksimumsloft, men kontakt venligst vores urspecialist, som vil vurdere det fra sag til sag.
Der findes tre forskellige måder at sælge dit ur til os, se detaljer om alternativerne her.
Vi baserer vores værdiansættelse hovedsageligt på aktuelle og historiske salgsdata, og tager således stor hensyn til varemærke, model, specifikke referencer, stand og anden herkomst såsom ejer- og servicehistorik, originalt salgsland og tilbehør i form af certifikater, kasser og andet. Hver vurdering er unik, og vi kan derfor ikke give en generel vurdering på forhånd, uden at tage del i den ønskede information.
Når du har valgt, hvordan du vil sælge eller bytte dit ur, samt udfyldt en formular med de oplysninger vi har brug for, vil du blive kontaktet af vores urspecialist. Når i er blevet enige, sender vi emballage og følgeseddel. Det er vigtigt, at du bruger disse, så dit ur er forsikret og sporbart under transporten. Hvis du af en eller anden grund ikke bruger den påtænkte emballage og fragtlabel, og der sker noget under transporten, fraskriver vi os ethvert ansvar.
Hvornår du modtager din betaling afhænger af, om du har valgt at sælge dit ur via kommission, bytte det eller sælge det direkte til os. Du kan finde mere information om hver mulighed her.
Vi ønsker, at du som sælger får så meget som muligt ud af vores service. Derfor vil vi så vidt muligt undgå at sænke salgsprisen på dit ur, hvis det ikke anses for nødvendigt. Bliver uret ikke solgt efter 2 måneder, vil vi dog i samråd med dig som sælger, gradvist sænke prisen til et forhåbentlig mere attraktivt prisniveau, indtil uret er solgt. Hvis det står tilbage efter 6 måneder, kontakter vi dig for i fællesskab at komme frem til en løsning.
Ved at indsende anmodningen accepterer du vores vilkår og betingelser, og forsikrer som sælger, at din beskrivelse af produktet stemmer overens med produktets faktiske tilstand. Hvis din beskrivelse ikke stemmer overens, er du ansvarlig for eventuelle returneringsomkostninger for et ur, der ikke er godkendt af os. Hvis uret ikke sendes efter vi har sendt dig emballage og følgeseddel, vil disse omkostninger også blive opkrævet. Du accepterer også, at vi betaler kommission til din kundekonto hos os på Care of Carl gennem et kreditbeløb for fremtidige køb, hvis du accepterer det som betaling efter aftale vedrørende købsdifferencen.
I uge 27 har vi begrænsede åbningstider på telefon. Venligst send en e-mail til [email protected]
Du kan finde vores svar på de mest stillede spørgsmål her.
Vi besvarer din mail inden for 24 timer på hverdage.